-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Full-size familiebil
Volvos kommende Herrgårdsvagn
Av en eller annen grunn teaser Volvo sin kommende EM90, på tross av at alt har vært kjent i et år.
Dersom den sterkt savnede gamle favoritten fra Volvo, Herregårdsvagnen, var karakterisert med rette, kantede linjer og enorm plass, kan det se ut som den kommende EM90 vil bli en ny Herrgårdsvagn. 30 år etter at 240-serien forsvant.
Volvo har lagt ut noen forsiktige teasere, både i form av fotografier og filmer, som ikke viser noe særlig. Men Kinas Ministry of Industry and Information Technology er mye hyggeligere.
Det er de som sier ja til at biler som har blitt presentert hos dem skal få bli bygget (eller ikke). Den avgjørelsen blir offentlig eiendom og bekjentgjøres sammen med bilder og detaljer av og om objektet som er vurdert.
Mastodont
Derfor vet vi for eksempel at akselavstanden er gedigne 3205 mm og utvendige mål er 5206 x 2024 x 1859 millimeter – de tøyser ikke med millimeterne hos MIIT. Det er en rekke andre mål som er oppgitt også, sammen med tomvekten på minst like gedigne 2.763 kilogram!
Klar til å synge bærekraftsangen?
Sammen med bildene er dette mer enn nok til å fortelle oss at dette er en versjon av Zeekr sin ett år gamle 009, men med ny front og hekk.
Volvo fikk ny designsjef 1. mai i år. Jeremy Offer var velkjent og beundret på sitt område: Industridesign. Transport-design var et helt nytt felt for ham.
(saken fortsetter)
Klonet
Vi var ganske mange som var spent på hva han ville bringe til sin nye arbeidsgiver – men jeg tror ingen, ikke han heller, hadde regnet med at han skulle signere ut «nye» modeller som var klonet fra andre fra Geelys enorme utvalg.
Vi får regne med at EM90 er altfor fersk til at han fikk tid til å skrike og protestere og få endret på dette, og at det vil komme noen spennende ting fra ham i fortsettelsen.
Denne blir sikkert godt mottatt, den også.
Veldig elbil. Veldig stor hekkdør, bakdører hektet i bakkant, sikkert veldig masse plass på innsiden. «En skandinavisk stue på hjul» sier Volvo selv. 272 hesters motor, men Zeekr-modellen har også en versjon med to motorer og 4x4 – Volvo vil sikkert adoptere den oppskriften også.
Batterikapasiteten står det ikke noe om, men Zeekr har et på 140 kWt som gir rundt 800 km CLTC. Siden de to deler chassis, blir nok dette en opsjon hos Volvo også.
Når den kommer og til hvilken pris, får vi kanskje vite den 12. november. Det er da den skal debutere og da skal få lov til å vite det som står her. Men det er i hvert sagt klart fra at den skal først selges i Kina – slik det sømmer seg en svensk bil.
Eller hvordan var nå det igjen …